EnergyVision Jaarverslag 2019

VISIE EN MISSIE VAN MENSEN VOOR MENSEN WAT WE WEL ZI JN: EEN INTEGRALE ENERGIE-ONTZORGER Iedereen wil besparen op zijn energie- kosten, maar niet iedereen is bereid om te investeren. Daarom dragen wij het financiële risico : we financieren een project gedurende één, vijf, acht, tien, zelfs vijftien jaar. De klant neemt geen enkel risico op investeringsvlak: wij bouwen het project, wij financie- ren het hele plaatje en de klant neemt groene stroom af, aan een lagere prijs dan dat hij die vandaag afneemt van het net. Iedereen wil besparen op zijn energie- kosten, maar niet iedereen is mee met de nieuwste technieken, of is bereid En dat is de reden waarom we zo snel groeien: we kunnen topkwaliteit en duurzame oplossingen gieten in een duurzaam model, waarbij we de klant zien als een echte partner, in een langdurig verhaal. Vandaag bouwen we zonnepanelen of plaatsen we LED-armaturen; morgen kunnen we bij dezelfde klanten ook andere technologieën of technieken plaatsen die de klant nog meer doen besparen, en dat zonder dat de klant moet investeren. Dus groeien we, bouwen we markt- aandeel en expertise op. Daarom daar in detail naar toe te kijken. In het verleden waren er te vaak cowboy-aanbieders, die topkwaliteit beloofden maar met een halve vuilbak kwamen aangelopen. Daarom dragen wij het performantierisico : een klant betaalt enkel voor de groene stroom die hij effectief afneemt. Werkt de installatie niet, of heeft de klant geen energie nodig op het moment dat onze installatie draait, dan betaalt de klant ook niks. Dat betekent enerzijds dat een klant zorgeloos achterover kan leunen: de energie is gegarandeerd goedkoper dan wat hij vandaag betaalt, er zijn geen kleine lettertjes, er is geen ver- plichting, er is geen enkel financieel of technisch risico. De klant is ontzorgd. Die kan zich focussen op zijn core business. Het energieprobleem, dat kan hij aan ons overlaten. Anderzijds betekent dat ook dat in ons aanbod de belangen van de klant en van ons hand in hand gaan. Wij moeten niet de goedkoopste zijn, want we hebben geen product te verkopen. We verkopen stroom. Het product, de installatie blijft in onze portefeuille, op onze balans. Hoe beter de kwaliteit van onze producten, hoe groter de energie- productie, hoe meer kWh we gene- reren en hoe meer we de klant dus kunnen factureren. Maar ook voor de klant geldt: hoe meer kWh de klant bij ons afneemt, hoe groter zijn besparing. Want elke kWh bij ons is goedkoper dan een kWh elders in de markt, gegarandeerd. Onze belangen lopen volledig gelijk! staat de klant bij ons centraal. En daarom gaan we voor topkwaliteit, zijn we trots op onze projecten en trots om voor onze klanten te mogen werken. Wij zijn geen zielloze leverancier en onze klanten zijn geen ongrijpbare entiteiten. Nee, wij zijn mensen en we werken voor mensen, om hun energieproblemen op te los- sen en hun energiekosten te verlagen, met veel passie en overtuiging, of dat nu in België, Marokko of China is. Dat is de reden van onze groei. De technologie kan wijzigen, de financië- le formule kan wijzigen, maar één iets wijzigt nooit: de passie, de drive, de focus op onze klanten, de wil om te ontzorgen en oplossingen te beden- ken. Die zit in alle gelederen van ons bedrijf, in elke vezel, in elk kantoor, op elk departement, op elk moment. Het is wat EnergyVision definieert. Het is wie we zijn en wat we doen. “We zien de klant als een echte partner, in een langdurig verhaal.” V I S I E E N M I S S I E 16 17

RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==